3 червня — Неділя Всіх Святих,Заговіння на Петрів піст.
Кожен із нас має від хрещення святе ім’я, а разом із ним – святого, якого ми називаємо своїм небесним заступником (Покровителя). День пам’яті цього святого є іменинами, або ж – Днем Ангела, і завжди відзначається кожною віруючою людиною.
Ця неділя — унікальний день, адже День Ангела святкує кожен із нас. Це – Неділя Всіх Святих.
День цей є першою неділею після П’ятдесятниці і завершує цілий ряд Господніх Святкувань від Великодня до Трійці.
Це не є випадковим: адже, за влучною думкою святителя Інокентія, архієпископа Херсонського, те, заради чого Господь наш Іісус Христос був розіп’ятий, потім воскрес, потім вознісся на небо – це надання можливості піднятися на небо всьому грішному роду людському, для чого й умолив Христос Отця послати Духа Святого, а за Його допомогою, через одухотворення людина освячується Його Благодаттю, і може досягнути святості.
Тобто, заради того, щоб усі ми стали святими, і була потрібна велика Христова Жертва, Вознесіння, а потім і Сходження Святого Духа.
Вшановуючи цієї неділі Всіх Святих, що од віку просіяли, навіть тих, чиї імена нам невідомі, Церква показує, яким чином ми можемо досягти Царства Небесного.

Неділя Всіх Святих – останній день, що передує початку першого літнього посту – Петрівки.
Зветься цей піст так, тому що днем його завершення є 12 липня, свято первоверховних апостолів Петра і Павла, а розпочинається він за тиждень після дня пам’яті сходження Духа Святого на апостолів, тому й справедливо назвати цей піст апостольським.
У першохристиянські часи він був призначений насамперед для тих, хто з будь-яких причин не постував під час Святої Чотиридесятниці — посту перед Великоднем. Згадки про цей піст зустрічаються, починаючи від ІІІ століття, а в IV він уже стає частиною загальноприйнятої традиції.
Святий V століття Лев Великий, пояснюючи богословські мотиви Петрівки, зауважував: «Після тривалого святкування П’ятдесятниці піст є особливо необхідний, щоб його подвигом очистити нам думки і зробитись достойними дарів Святого Духа».
За уставом Петрівка не є суворою, і під час неї дозволяється вживати олію та рибу. Також нагадаємо, що вагітні жінки та малі діти від постування звільняються. До того ж ті, хто хворіє або важко працює, і тому не в змозі дотримуватись усіх харчових вимог Петрівки, також можуть дозволити собі вжиток скоромних продуктів – просто в цьому випадку, якщо є така можливість, варто попросити на це благословення у священика.
Розпочинаючи Петрів піст, не намагаймося сховатись за його зовнішніми атрибутами у вигляді пісних страв. Спробуймо пройти цей проміжок часу, максимально уважно до голосу Божого в нашому серці. І кожного разу, стоячи в храмі та вслухаючись у слова «Святая Святим», пам’ятаймо, що вони адресовані також і до нас. І хоча ми, на жаль, не «дотягуємо» до цього високого звання, усі ми покликані по благодаті Духа Святого саме до святості, синонімами якої, напевне, є вірність Богові і любов до Нього не зважаючи ні на що.